bakgrund

Bloggintresserade

torsdag 2 februari 2012

Ny utmaning!!

Hej!

Jag har hittat en ny spännande sida med utmaningar ( Truly Scrumtious), så jag bestämde mig för att göra ett kort dit.
Jag blev så kär i en stämpel som en scrappvän hade, så jag letade med ljus och lykta efter den. Hittade den till slut på funky kits, en webb butik från Englad, de hade den som diggis.

Jag passade även på att göra kortet som ett julkort, jag ligger lite efter där ; )).

Så här blev mitt kort ; )).



Min scrappvän Susy har även utmanat mig, så jag svarar på det nu oxå.


VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Arbetade i Oskarshamns kommun.
På ett särskilt boende för psykiskt sjuka

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Samma

FEM SNACKS JAG GILLAR...
Choklad och popcorn, dem där viktväktarpopcorn me like!!!

FEM SÅNGER JAG KAN UTANTILL...

Jag kan hur många som helst, jag har sjungit i många körer och även som solist

FEM SAKER JAG SKULLE GÖRA OM JAG BLEV MÅNGMILJONÄR...
Pengar till barnens framtid
Resa
Renovera huset
Öppna en scrap butik
Ge till behövande !!!

FEM DÅLIGA VANOR?
Spelar på tok för mycket på facebook...
Äter för mycket godis...
Scrappar hellre än städar ; ))
Köper för mycket scrappsaker....
Blir irriterad om jag inte får mat i tid efter några timmar....

FEM SAKER JAG GILLAR ATT GÖRA?
Umgås med mina vänner och familj
Scrappa
Laga festmåltid med bjudning
Läsa
Shoppa

FEM SAKER JAG EJ SKULLE KÖPA ELLER KLÄ MIG I...
  Midje korta tröjor
Ej för taijta kläder
Gympadojjor till kjol
Päls
för kort kjol/shorts

FEM FAVORITSAKER...
Mina böcker
Min favorit serie Greys Anathomy
Mina scrappsaker, (svårt att bara välja en sak)
Min Iphone
Min skrivare

Den här utmaningen ska man dela vidare till fem andra och då väljer jag:

Lillnettan
Eva J
BellaMio
Jonna
Jeniiz

Jag hoppas ni får en underbar helg alla, här snöar det som in i vassen,  kramen
 

12 kommentarer:

  1. Nydelig kort. Likte motivet veldig mye - så jeg skal se på linken din om jeg kan få kjøpt det samme
    God helg
    :-) Nina

    SvaraRadera
  2. PS - kan du hjelpe meg med navn på stempel + produsent, så blir det enklere for meg å finne det ?
    Tusen takk
    :-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Johanna!!

    Supervackert julkort du gjort, motivet är ju såå underbart och passar ju perfekt till julkort :)
    Jag ligger också efter med julkorten minnsan, det går väldigt trögt här =)

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  4. Såå underbart vackert kort och makalöst fin färgläggning!

    Kul att få lära känna dig mer!
    Vi kanske kan öppna scrapbutik ihop någongång i framtiden??!!!

    Kram och trevlig helg, vännen!

    SUSY

    SvaraRadera
  5. Så gulligt kort! Vilken härlig stämpel! så fin! kram

    SvaraRadera
  6. Ååå så gulligt kort stämplen är ju bara så underbar. Oj nu fick jag och bita i en utmaning, har även fått den av Louise så jag får väl ta mig i kragen i veckan och kolla om jag kan komma på några svar....hihi.. ha en fortsatt skön kväll
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Du är helt otrolig på att färlägga, kortet är ursött :O)

    SvaraRadera
  8. Uuuunderbart kort.
    Kul att läsa lite om dej.

    vad roligt att du vill vara med på min bloggcandy.
    Lycka till

    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Åhh, vilket fint kort!
    Du är sååå duktig på att färglägga.
    Har nästan fått ett behov at Funky kits stämplar efter besök hos dig!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Awwwww, this looks gorgeous!!! Hugs! Brittany, xoxo
    http://www.mymagnoliacardsbybrittany.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Åh vilket vackert kort!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. oj, vilket jättefint kort! (:
    kram

    SvaraRadera