bakgrund

Bloggintresserade

onsdag 7 augusti 2013

Tävling hos The Ribbon Girl!!

Hej på er!!

Jag blev så sugen på att vara med på en till tävling och fick se att The Ribbon Girl hade en som passade mig utmärkt ;)  De hade tema födelsedag och jag visste precis vilken stämpel jag ville använda, hon är sååå söt tycker ja men det var länge sedan hon användes ;)

Sagt och gjort:
Jag började att välja papper och valet blev Maja design, jag har massor av henne och älskar dem.
Mitt problem har varit att jag inte har velat använda dem (tycker dem är för fina) men nu har jag sagt till mig själv, använd, det blir bara dyrt att ha dem liggandes och man köper ju nytt ändå hela tiden ;)


Jag river alltid kanterna, ser lite mer arbetat ut tycker ja, men det är inte alltid jag chalker (färgar in) tycker det bara smetar ut och jag har oftast bråttom och då funkar det inte ;)
Fjärilarna är en bård från Tim Holtz som jag har delat på och så har dem fått lite embossingpulver från Fran-tage - just denna heter aged rose, sååå läckert.



Jag fortsätter att bygga upp mitt kort med metallhörn, dessa har jag köpt på ebay (dem vita är finast) just nu iallafall ;)  Lite pärlor på fjärilarna förhöjer  och så spetsen från Helihak  så underbar spets<3


Och så mitt kort när det är färdigt ;)



Har använt mig av en spellbinder från Marianne design har färgat in den med distressfärg (weathered wood)
och så min fina Tilda från magnolia som är målad med distress för en gångs skull - det var såå länge sedan men kul är det att kunna måla med olika färger.
Blommorna (utan snurrisarna) kommer oxå från Helihak.
Dragkedjan kommer från prima.

En närbild på mitt motiv ;)



Hoppas ni gillade mitt födelsedagskort.


I would like to enter The Ribbon Girls challenge



Kram Johanna.

4 kommentarer:

  1. älskar alla dina konstverk men detta kort är mitt favo !!!! älskar såååååå mycket!!!!

    SvaraRadera
  2. Kjempe lekkert kort i nydelige farger !
    Ha en fin helg !
    :-) Nina

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fint kort!!

    Kram Jessica

    SvaraRadera